5/9 Saker vi ska komma ihåg

Ibland är det sjukt jobbigt att vara mamma och pappa till våra ungar.
Ibland vill vi bara lägga ut dom på blocket, eller ställa ut dom på altanen och låsa dörren eller... ja ni fattar!
Även om jag ofta längtar efter fler barn så undrar jag ibland vad jag gett mig in på.
Nästa gång det är en sån där skitjobbig dag vill jag komma ihåg det här:
  1. Ingen, och då menar jag verkligen ingen, är så söt som Eleonora när hon är nyvaken.
  2. Inget går upp emot stunderna när barnen leker fint tillsammans. Igår lekte de kalas uppe i lekrummet, Victor och jag stod och tjuvlyssnade och hörde hur de delade upp tårta, Alexander sjöng "Ja må hon leva" och Eleonora hurrade.
  3. Känslan i magen när man hämtar på dagis förskolan och man hör Alexander ropa "Nu kommer min mamma" med sin allra gladaste stämma.
  4. Alexanders klockrena kommentarer som kan få oss att både skratta och gråta. Ett bra exempel är när han hade bajsat en dag och utbrister: "Mamma, dom korvarna spolar vi ner va? Dom ska vi väl inte steka?"
  5. Eleonora som kliar mig på ryggen ibland. Massage i all ära, men små barnfingrar som kliar är bra mycket bättre!
  6. Känslan när ett barn ligger i ens famn, och sedan somnar. Oslagbart!
  7. Grejen att jag faktiskt kom på säkert 20 punkter till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0