29/3 Första orden!

Eleonora har börjat prata så smått. Hon har ju sagt pappa i en evighet, men inte mamma en enda gång! Men så idag, ÄNTLIGEN så ropade hon på mig "Maaaammaaaa". Det var ljuvligt :-)
Hon har även sagt ett par andra ord innan, Hej, Tack, Katt och Nej. Och nu kan hon även säga (oväntat) Traktor! Hon är så söt, vi har en bilderbok och hon bläddrar blixtsnabbt fram till sidan med alla fordon, pekar på traktorn och säger "Tatto". Så nickar hon stolt på huvudet, liksom "jag VET att det heter så". Älskade lilla trollunge.

Annars är det lugnt här hemma, eller lugnt är väl en överdrift. Vi har väldigt mycket just nu, nästan så man mår illa ibland. Är det inte bröllopsplanering så är det möten, extrajobb eller träningar. Victor och jag ses inte helt mkt, men då tröttnar vi åtminstone inte på varandra :)

Idag har vi hunnit vara ute en stund på eftermiddagen, som alla andra dagar. Vi är ute varje dag, skönt både för oss och barnen.

Sandlådan är en favorit, särskilt hos Eleonora. Hon kan leka själv där i timmar!

Alexander har plockat en blomma till mig!



Koncentrerat grävande!





Titta på min fina traktor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0