5/7 Midsommar del II

På fredagsmorgonen hade Victor lovat att vi skulle vara och titta på några träd (som han skulle ta ner) i Harebo kl nio. Jag sa att vi borde ställa klockan eftersom vi var hemma sent och man vet ju aldrig när barnen vaknar. Victor var otroligt tydlig med att förklara för mig att barnen aldrig någonsin sover längre än till halv åtta. Jag var inte sen att citera honom när jag väckte familjen kvart i nio.
Men vi kom iväg i alla fall och efter ett par korta stopp var vi framme i Gusemåla hos familjen Eriksson/Dybvad där vi firade midsommar för andra året i rad.
Vi åt god mat, hade lite tävlingar, gjorde midsommarstång och hade allmänt trevligt.













På lördagsmorgonen packade vi återigen in familjen i bilen, denna gång för att åka till Öland där de andra vännerna firade midsommar.
Vi åt på gatukök, spelade krocket och lekte i regnet tills vi framåt kvällen blev trötta och körde hem igen. En perfekt avslutning på en härlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0