5/7 Midsommar del I

Hela året har Victor och jag levt fram till den 18/6, av förklarliga anledningar har vi bara haft detta datumet i huvudet. När vi framåt våren kom på att vi skulle fira midsommar veckan efter, orkade vi inte riktigt ta tag i några planer.

Förra året firade vi hos våra vänner i Gusemåla och det var så avslappnat och trevligt att vi bestämde oss för att göra det till tradition.
Men för många av oss börjar midsommar redan på torsdagen, vi hade först tänkt att bara ta det lugnt på hemmaplan, men till slut så bestämde vi oss för att åka ner till morfar på Sturkö.
Det var två förväntansfulla barn vi packade in i bilen på eftermiddagen.
Tyvärr visade sig inte vädergudarna från sin bästa sida, det regnade med jämna mellanrum och var riktigt kallt men det brydde sig inte barnen om (oväntat)
Vi gjorde egentligen inte så mycket, barnen busade med morfar, Victor drack öl och jag satt mest och tog det lugnt. Eleonora och jag hann även med en skogspromenad, det är inte så ofta jag får tid bara för henne så när det väl händer är det extra kul. Eleonora är ingen skogsfröken direkt, men just då gick det väldigt bra :)
(I vanliga fall vill hon bli buren så fort gräset är högre än på bästa golf-green).
Alexander underhöll oss med sång, något som blivit en av hans favoritsysselsättningar (han sjunger gärna "jag hamrar och spikar", "små grodorna" och "gubben i lådan".) Eleonora kan också sjunga, helst av allt "spillen" (imse vimse spindel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0