02 Min första kärlek!

Om man bortser från alla dagisförälskelser och alla killar man skrev om i skolböckerna på mellanstasiet så var nog min först kärlek en kille som heter Christian.


Han var ett år yngre än mig och kom egentligen från Blekinge – men han var lite stökig i skolan och fick byta till vår skola höstterminen när jag började nian.


Jag minns när vi blev tillsammans för det var ju inte alls så där enkelt som när man frågade chans. Vi hade skoljoggen den dagen och jag gick tillsammans med Christian och hans kompisar. Vi gick där bredvid varandra hela vägen och ville nog inget annat än att pussas – men det vågade vi ju inte så klart. När vi gått färdigt ”missade” han bussen så vi hängde utanför skolan precis så som man alltid gjorde på högstadiet. När hans mamma ringde och sa att han var på väg så insåg vi nog båda två att om det skulle hända något mellan oss så var det nog bäst att skynda sig, så helt plötsligt (minns inte riktigt hur det gick till) så satt vi där och pussades. Oj vad det pirrade i min mage och jag insåg nog i denna stund hur det kändes att vara kär.


Han var den första killen som jag tog hem till mina föräldrar, men vi vet ju alla hur tonårspojkar är. Tuffa i skolan men ganska så blyga utanför kompisgänget så han sa inte många ord.


En gång när han var hemma hos oss så vägrade han ta av sig kepsen.  Hans kompisar hade rakat av honom håret och han ville inte att jag skulle se det. (Och konstigt nog så fick jag aldrig det heller). Då kom min farmor och farfar, och äldre människor tycker ju det är otroligt ohyffsat att ha mössa på sig inomhus så farfar gick fram till Christian, drog ner kepsen över ansiktet och sa: ”Har du ägg i mössan eller”. Oj vad jag kan skratta åt det än idag.


Jag kommer inte ihåg hur länge vi var tillsammans, men jag vet iallafall att det skedde något slags missförstånd som gjorde att vi slutade umgås. Vi såg varandra i skolan varje dag men båda var väl för stolta för att säga något. Månaderna gick och jag var fortfarande dödligt förälskad – fram tills jag blev tillsammans med hans bästa kompis.


Den killen kom att krossa mitt hjärta ordentligt, men det kära vänner...det är en helt annan historia!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha det skulle nästan kunna vara min historia ;)

2010-11-29 @ 19:39:30
URL: http://gullesandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0