10/1 Otursdag!

Ja idag har det varit en riktig otursdag för Alexander. Efter frukosten tappade han balansen när han stod och lekte vid diskbänken, och det bar sig inte bättre än att han la handen mot spisplattan (som var varm då Alexander satt på den lite tidigare). Vi förstod först inte vad som hände och trodde att han slagit i huvudet, men efter ett tag såg vi att handen var alldeles röd. Lite senare på eftermiddagen såg jag att det började bli blåsor, en på varje fingertopp och två i handen. Stackars Alexander!

Efter lite (med betoning på lite) sömn och mat begav vi oss till stallet tillsammans med moster Helena. Vi skulle mocka och ta in hästarna för natten. Där mitt i allt lek och bus så klämde Alexander ett finger i ena boxdörren (rätt så rejält också, dörren var helt stängd när jag hörde att han skrek). Givetvis ett finger på den andra handen, så nu är han lite handikappad. Han lyckades klämma fingret mitt på leden och det är rejält svullet. Vi får se imorgon hur det ser ut, om vi behöver kolla det hos doktorn eller inte.

Efter en sån här dag är man trött såklart, så Alexander somnade tidigt vilket betyder tidig morgon imorgon... Men det kan jag väl gå med på, för efter att han somnat hann jag tvätta/torka/vika all tvätt och städa hela nedervåningen. Nu ska jag gå upp med gott samvete!

(Och just det, -2.0 kg för Victor och -1.9 kg för mig första veckan. Känns bra det här!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0