28/9 Krångel.

Dagen kunde ha börjat bättre. Alexander är jätteförkyld! Han har svårt att sova eftersom han vill ha nappen, men kan inte andas med näsan så den åker ut hela tiden.
När vi skulle göra frukost tappade Victor ett ägg i besticklådan och när jag senare skulle skicka in föräldrapenningspapper såg jag att jag inte fått pengar denna månaden.
(allting löste sig dock, ringde till FK, de hade bara glömt mig så får pengarna senare i veckan. Ringde även banken som missat att sänka amorteringen på huset. Fick även tummen ur och ringde och beställde delar till bilen, så det får bli en snabbtur in till Kalmar i veckan)

Skulle även lägga in min E-legitimation på denna datorn (denna=den bärbara) då vi aldrig använder datorn uppe. Det var lättare sagt än gjort, men efter ett par svordomar och suckar lyckades jag med det. Nu har vi allting samlat på denna, så vi funderar på att sälja den som står uppe och samlar damm.

Nu är hösten här, på riktigt! Kallt och blåsigt och lite blött ibland, men jag älskar det ändå. Det är så skönt att gå ut och känna FRISK luft i lungorna och inte den här varma, kvava luften. Det finns många hösthatare där ute som säkert tycker jag är knäpp, men jag har lärt mig att uppskatta denna tid på året. (det var ju denna årstid jag träffade mannen i mitt liv, och även denna årstid vi fick vårt första barn).

Magen växer så det knakar, börjar känna av lite i ena höften nu, precis som när jag väntade Alexander. Har dock haft en jättebra graviditet (förutom illamåendet och tröttheten, men det hör till) och hoppas den fortsätter så tills det är dags för lillasyster att titta ut. Har dock lite ångest för hur min kropp kommer att se ut efter två graviditeter så tätt. Har lovat mig själv att gå ner till 62 som är min normala vikt till september 2010. Kan man så vill man, eller hur är det nu? Det är ju "bara" 20 kilo som ska bort.

Nu kommer snart syster på besök, ska passa på att använda henne som barnvakt en stund så jag kan gå och handla utan Alexander. Egentid som förr betydde en HEL dag i sängen kan numera vara fem minuter själv på toa. Trodde inte jag skulle uppskatta att kunna gå och handla/gå på toa/ duscha själv så mycket som jag faktiskt gör.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0