14/9 Panik

Idag har vi fått mycket gjort på förmiddagen. Jag har ställt undan trädgårdsmöblerna och tagit bort "sommarblommorna" som stått på trappen. Jag har även rensat lite i källaren OCH bakat bröd till frukosten (Alexander vaknade kl sex och jag hade inget att göra, Victor blev jätteglad över nybakat bröd). Victor och Alexander har även städat garaget ordenligt. Ordning och reda, det är min melodi =)
Härligt med sådana dagar ibland!
Denna veckan blir nog fullt upp, imorgon ska vi gå till Öppna förskolan och på onsdag kommer Carina och Lucas och leker lite med oss. Sen på torsdag är det ju jobb för min del igen! (Det här är inget fjäsk för svärmor, men det är SÅ kul att jobba igen. Känna sig lite behövd och göra annat än att bara leka och byta blöjor hela dagarna)

På tal om annat så börjar jag bli lite nervös inför bebisens ankomst. Har ju inte alls tänkt på att det "bara" är 7-8 veckor kvar. Men så i lördags när jag pratade med en som födde sin dotter 6 veckor för tidigt så kände jag lite panik. Vi har ingen säng o inga första kläder (förutom en rosa body, men tänk om det blir en pojk) och BB-väskan är inte packad och.. ja ni vet hur det brukar vara. Ska iaf skriva ner lite vad jag/vi behöver ha med oss och så ska jag dra med Victor till IKEA nåndag. Man vet ju aldrig...

Snart har vi en sån här igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0