19/5 Föräldraledig in my ass.

Ibland undrar jag hur det kan heta "föräldraledig" när man är hemma med sina barn. Semester, det är knappast vad vi talar om!
Idag har jag:

* Tvättat två maskiner tvätt eftersom Alexander fick för sig att spy ner hela vår säng idag vid fem.
*Bytt lakan på sängen, av samma anledning.
*Städat köket som såg ut som ett bombnedslag efter gårdagens slappdag
*Försökt underhålla en rastlös son som inte orkar göra något men heller inte kan ligga still

Dessutom ska jag:

* Måla soffbordet eftersom den vita färgen börjar ge sig.
*Dammsuga nere eftersom mitt dåliga samvete satte in när Alexanders fötter var svarta efter gåstolsracet i förmiddags.
*Komma på vad vi ska äta ikväll och kanske även laga det eftersom jag är "ledig" och Victor jobbar.
* Rensa ut kylen, där vi både gör egen filmjölk och odlar mögel
* Ta in tvätten som lär ha torkat framåt eftermiddagen och även vika nämnda tvätt.
*Försöka duscha om Alexander kan somna någon gång, annars får jag rulla in vagnen i badrummet och försöka komma på hur jag ska hålla honom nöjd i de fem minuterna jag ska försöka hinna tvåla-schampo-balsam-raka ben.

Och ändå är livet underbart :)

(OBS! Detta skrev jag med en hand eftersom Alexander ville ha den andra över ansiktet när han ligger i vagnen)

Kommentarer
Postat av: Josephine

hej, allt bra idag ? :)

2009-05-20 @ 09:11:20
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0