13/6 I väntan på november

"Man kan bara älska en människa för man har bara ett hjärta"
Jacob, 6 år

Jag kunde aldrig tro att man kan älska någon så mycket som jag älskar Alexander.
Att man skulle kunna göra vad som helst, precis vad som helst, för en varelse man känt så kort tid.
Men det kan man, det har jag fått lära mig de senaste månaderna.

Då kommer frågan när man väntar barn nummer två, "hur ska man kunna älska en annan person lika mycket".
Det är för mig ofattbart att man har så mycket kärlek att ge, att det räcker till flera stycken samtidigt. Jag som har fullt upp med att älska två, hur ska jag kunna älska tre? (Och i framtiden, kanske även fyra.)

Men det är klart man kan!

Det jag oroar mig för när lillasyster kommer, det är att inte uppskatta hennes framsteg lika mycket. Nu när man redan varit med om första leendet en gång, första "sov hela natten" och det där.
Jag vill vara där för henne lika mycket som jag varit för Alexander.
Samtidigt är jag livrädd att jag glömmer bort Alexander. Han har ju så många "första" kvar. Tänk om han går först när lillasyster kommit. Glömmer vi bort det i allt kaos det kan bli med en nyfödd bebis?

Slå mig i så fall. Jag vill inte bli sån. Mina barn ska få lika mycket kärlek, lika många kramar och lika mycket tid med mig. Det lovar jag. Och man håller vad man lovar.


Kommentarer
Postat av: Linda&Viggo

vet ni att de är en tjej?

2009-06-13 @ 22:16:41
URL: http://weidnerjonsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag förstår precis vad du menar...jag har precis samma tankar när det gäller barn nr två fall man kan älska den lika mycket som den första. Men svaren jag har fått av alla jag frågat är alltid det samma att det inte är en tvekan om att älska det andra barnet lika mycket. Och jag tror mig veta att du är jätteförälskad i ditt barn som ligger i magen redan nu och det kommer absolut inte förändras:-)kram

2009-06-14 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0