5/7 Sturkö del 1, utan bilder!

Borta bra men hemma bäst, GUD vad härligt vi har haft det men det är nog snäppet härligare att vara hemma igen!

Vi började "semestern" med att packa bilen i måndags eftermiddag och åkte sedan ner till Ön. Det var supervarmt och då vår AC inte fungerar var det nästan ännu varmare i bilen. Sedan installerade vi oss i friggeboden där Alexander och jag skulle bo tills det var dags att åka hem.
Första natten var stökig, andra natten stökigare och tredje natten var nog ännu värre. Jag ger en stor eloge till alla ensamstående småbarnsföräldrar som är ensamma med sina barn varje natt, utan avlastning. Jag höll på att bli tokig! Det kändes inte riktigt som att Alexander var sig själv, han brukar inte gnälla, vakna på nätterna och vilja äta. Det tog säkert en timme att få honom att sova efter mycket svett, skrik och tårar.
För att sammanfatta veckan kort istället för att (som jag brukar) skriva en novell för varje dag kan jag berätta att vi:

tisdagen slappade vi i skuggan (och då det varit SÅ varmt har Alexander även badat i baljan varje förmiddag) och sedan åkte vi in till Karlskrona för att shoppa och hälsa på Helen.
onsdagen var Alexander och morfar själva på Sturkö medan jag och mina systrar var inne i Karlskrona och handlade inför storMoster Helenas 25-årsfest. På eftermiddagen gick vi ner och badade lite i havet, Alexanders första dopp i havet någonsin. På kvällen kändes han lite varm och mycket riktigt, 39.6 i feber. Inte roligt alls med feber i denna värmen!
torsdagen sov en sjuk och febrig Alexander bort hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Då passade jag och Karin på att gå ner till bryggan och sola o bada. På eftermiddagen tog vi båten en sväng, det var spännande ett tag tyckte lilleman, tills febern gjorde sig påmind och han somnade i min famn. På kvällen var han lite piggare och vi bestämde oss för att åka in till Karlskrona för att äta middag.
fredagen hade Alexanders första tand tittat upp! Gissa om mamma blev stolt! Vi firade med ett obligatoriskt förmiddagsbad i hettan. Sen kom pappa Victor ner när han slutat jobba. Då fick Alexander vara kvar på Sturkö med de andra medan vi stack in till stan en sväng för att handla lite. Vi kollade även på spånskivor som vi har tänkt göra grindar av.
I lördags var det mycket stök och bök inför kalaset som skulle vara på kvällen. Vi lagade mat, städade och dukade och Alexander var snäll och hittade inte på allt för mycket bus. Sedan blev det mer bad och sol innan gästerna dök upp.
Idag har vi mest städat och plockat ihop alla våra saker inför hemresan.

bilder kommer i del två

Kommentarer
Postat av: Linda&Viggo

inte undra på om han va gnällig när tanden har kommit! :)

2009-07-06 @ 08:36:09
URL: http://weidnerjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0