19/7 Skogsutflykt.

Jag är riktigt riktigt dålig på att gå ut och gå. Helt enkelt för att jag tycker det är SÅ himla tråkigt, särskilt som Alexander nästan alltid somnar efter 10 minuter. Ibland lyckas jag dock ta mig i kragen, i fredags till exempel.

Alexander och jag gick en långrunda och med oss hade vi en burk ifall vi skulle hitta bär. Det gjorde vi, i massor! Skogen kryllade av hallon, blåbär och smultron och vi plockade och åt om vartannat. När vi kom hem satte vi oss på trappen på framsidan och åt upp det lilla vi faktiskt lyckats få med oss hem. Alexander tyckte det var riktigt gott, särskilt hallonen.







När Victor kom hem efter jobbet bestämde vi oss för att gå ut och se om vi kunde hitta några kantareller, men precis då kom grannen in och bjöd oss på middag så planerna blev lite ändrade. Vi åkte ut till skogen för att "reka" lite, och sedan komma tillbaka en annan dag.

I fredags var vi alltså inne hos våra härliga grannar på lite middag. Det var supertrevligt, de har ju en son som är nästan exakt ett år äldre än Alexander. De "lekte" så som barn i den åldern gör, alltså bredvid varandra och inte med varandra. Det gick bra förutom ett par gånger då grannpojken blev arg och slog Alexander. Kan dock meddela att Alexander gav tillbaka.

Idag tog vi på oss gummistövlarna och gav oss ut i svampskogen igen. Vi hittade faktiskt en hel del, trots att det känns lite tidigt för kantareller. Vi fick låna en jättebra "stolryggsäck" av kusinen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0