1/2-6/2 Branäs!

Ja då var vi äntligen hemma efter en vecka i fjällen. Det har varit kanonbra! Mycket snö, kallt och trevligt sällskap. Mycket skidåkning också förstås, även om det för min del inte blev lika mycket som tidigare år.
Alexander och jag har varit ute mycket när de andra har varit i backen. Vi trivdes båda två i det kalla och snöiga landskapet.

Dag 1 började kl 7.00 då vi satte oss i bilen för att åka de 60 milen upp till branäs.
Alexander skötte sig exemplariskt och åt när vi ville att han skulle äta och bajsade när vi ville att han skulle bajsa.
Två stopp blev det, det första på Max i skövde där vi åt lite "frukost", sedan stannade vi en sväng på ett köpcenter i Karlstad där vi shoppade och sträckte på benen.

påväg!


Dag två gick jag och Alexander ut en sväng på förmiddagen medan de andra åkte skidor, vi tittade på all snö och på husvagnsvcampingen. Vi tyckte det såg kallt ut med husvagnar på vintern...

Massor med snö!


Kallt eller härligt?

(ser ni att de byggt förtält i trä?)

På eftermiddagen var det min tur att åka skidor, så Alexander var hemma med mormor och mormors kompis Madicken.

Bus med mormor


Och mys med Madicken...


Och självklart hann vi med att mysa med moster Karin också


Äh, de flesta dagarna var lika varandra, så jag struntar i att skriva dag för dag och visar kort istället.
Kan ju iaf berätta att några i sällskapet (den ena pojken) fick maginfluensa natten till onsdag, och hans mamma fick det på morgonen efter. Alexander själv blev ju givetvis sjuk han med, och även Madicken blev dålig.
Ingen bra resa med andra ord, men det var ändå toppen och jag klarade mig :)

I skidbacken med moster


Det var förbannat kallt för det mesta, -17 de första dagarna men sen blev det lite bättre. Alexander fick oftast ligga nerbäddad i varma vagnen med varmaste overallen och tjockaste mössan. Han frös inte i alla fall!

Halv åtta på morgonen, Alexander har hållit mig vaken näst intill hela natten.
Vem ser tröttast ut?


Stugan vi bodde i var inte så stor. Men det var mysigt :)


Vi spelade mycket yatzy mellan åken. Alexander spelade med mormor, men var mest intresserad av hennes tumme


Några muppkort på systrarna Lindström


I toppstugan tog vi en fika


En Karlsson bland Lindströmarna!


Alexander har ju varit lite konstig i magen, han har heller inte verkat riktigt mätt och belåten när ha ätit.
Vi provade på gröt, och det gillade han skarpt! Det som var tänkt som en smakportion blev en hel måltid.

Gott!


Jättegott!


Om man är liten FÅR man gå på bordet


Sista dagen var det dags för gondoltur, den första i lilla Alexanders liv.
Vi skulle upp till toppstugan och möta upp de andra för en lunch.

Sover i gondolen


Och sover i toppstugan. Behöver jag säga att Alexander gillar att sova?


Efter lunchen i toppstugan var det dags att packa våra grejor och åka hem.
Resan gick bra men tog lite längre tid än planerat eftersom varken bilen eller vädergudarna var på vår sida.
Tillslut var vi ändå hemma och kunde krama om pappa Victor innan vi somnade gott i våra egna sängar!

Alexander i sin säng, som han verkligen har saknat.




Kommentarer
Postat av: Jenny

jajjemnesan jag utmanar dig...hehe!Fina bilder förrästen,hoppas ni hade kul!kram

2009-02-09 @ 19:20:00
URL: http://lavvojenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0