2/8 Sjöliv.

I fredags tog vi på oss flytvästen för att tillsammans med vännerna "kåven" och "köttbullen" (egentligen Johan och Johan) ta båten ut till en liten ö i sjön Löften. Vi hade med oss lite matsäck och diverse fiskegrejer.
En mycket trevlig (och myggfri) kväll spenderade vi där innan det var dags att framåt elvatiden åka hemåt igen.
Resan började sådär bra då motorn till båten inte fungerade, men vi löste det som så att Johan fick ro ut (och det är en BRA bit). I motvind dessutom. Väl ute på ön installerade vi oss, tände en eld och slängde i metreven.
Denna kväll var det kvantitet före kvalitet, så jag vann metartävlingen med mina 6 fiskar (som var pyttepyttesmå, men vad gör det?)

Lite skeptisk i båten


Alexander ville inte sitta ner i båten


Jag fiskar


Alexander leker i den vackra ljungen




Korvgrillning


Fångsten. De sex minsta fick jag :)


Vi hade så trevligt att vi på allvarligt funderade på att åka ut en annan helg och sova över. Isåfall får inte Alexander vara med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0