27/8 Äta själv...

Igår var vi på 10-månaderskontroll på BVC. Alexander hade vuxit 3 cm och är nu 77 cm lång. Han hade gått upp 100g och väger nu 10200 gram. Vi pratade lite om mat och sömn, just sömnen känner vi att vi inte vill bråka med då det faktiskt fungerar riktigt bra (förutom att han bara sover 8 timmar per natt). Däremot har vi väl känt båda två att det är dags att ge mindre burkmat, det är ju så fasligt dyrt (vi lägger ungefär 750 kr i burkmat varje mån.) Men så är det detta med att mixa och mosa, koka eget och göra speciellt till honom. Det är så mycket lättare att slänga in en burk. Men då sa vår sköterska att vi föräldrar ofta krånglar till det, Alexander kan äta vår mat utan problem, vi behöver bara mosa med gaffeln och ta bort det brända om vi stekt. Så igår serverades det kött och potatisgratäng till samtliga i familjen. Alexander tyckte om det till en början, men sen protesterade han vilt. Till slut tröttnade jag och slängde till honom sin tallrik och då, till vår förvåning, åt han utan problem. Likadant idag (köttbullar,potatismos) ville han inte ha när vi matade honom men när han samtidigt fick äta själv gick det bra.
Kladdigt blir det, men vad gör det så länge han äter?

Äter själv, dag 1






Äter själv dag 2


Lyckades till och med äta med skeden!



Kommentarer
Postat av: Sofi

Härliga bilder.... Läste att du skulle ha en till. Jag har också tätt mellan mina två minsta, 11 månader :) //ha en bra helg!

2009-08-28 @ 23:24:25
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Catrin

Ja, det kanske jag är... Jag vet inte varför jag slriver så, men ja... Är nog rädd att folk ska tycka och tänka illa för att jag åker iväg utan henne.. En hel vecka!

För det vet jag att vissa personer gör..



Men ja, jag ska njuta och dränka mig i sololja haha!:)

Hoppas allt är bra med er?

Kram

2009-08-31 @ 16:21:58
URL: http://thildafisen.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej Anna. Kul att se Alexander. Var på Bvc i fredags och tydligen så blir det ingen mer föräldragrupp för barnen ska vaxineras mot influensan. Tråkigt tyckte jag men hon sa att vi gärna fick träffas där uppe utan henne på torsdagseftermiddagen om vi vill. Tänkte höra om du är intresserad och om du kanske pratat med någon av de andra? I så fall kunde vi bokat ett eller ett par datum. Hopppas det går bra imorgon. Kram Carina och Lucas

2009-08-31 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0