19/11 Första gången-dagen.

När man är alldeles nykläckt som Alexander händer det mycket varje dag "för första gången".
Idag har det varit många sådana.

Idag var det första gången Alexander var i Kalmar. Mamman och pappan hade bestämt att det skulle handlas julklappar. Två stycken blev det, en till farfar och en till farmor.

Det var första gången Alexander var på restaurang. Jag och Victor åt lunch på 4 kök, och Alexander skötte sig exemplariskt och sov igenom hela måltiden. (Väluppfostrad, redan!)

Idag var det även första gången vi vågade oss på en rulltrappa, skratta ni, men det är faktiskt ganska knepigt att ta sig ner och upp för en sådan med barnvagn. Victor fick äran (jag vågade inte) och det gick ju såklart galant!

Det var första gången vår son var på IKEA, (efter mycket övertalning från min sida). Vi skulle kolla lite möbler till huset som blir vårt om två veckor. Alexander gillade IKEA (vill jag tro iallafall). När han inte charmade massa tanter låg han mest och sov.

Alexander äter middag på IKEAs restaurang.


Efter middagen var det dags för ännu en första gång. Nämligen Alexanders alldeles första "den totala nedbajsningen"
Jag överdriver inte när jag säger att det var bajs ÖVERALLT! På Alexanders kläder, fötter händer och på mina händer och kläder, Tur att det fanns rena kläder och rinnande vatten!

Alexanders kläder i blöt efter första gången nr 5.


Det var även allra första gången det ammades offentligt. (Något jag faktiskt fasat för)
Det hela gick dock väldigt smidigt till, och en mätt Alexander och en glad mamma kunde pusta ut 20 minuter senare.

Mätt Alexander.


Det handlades en hel del idag. Mest var faktiskt till Alexander.
Det är så hiskeligt svårt att gå i affärer UTAN att få med sig massa bebiskläder därifrån. Det är ju så sött!

Kläder till lillfisen


Köpte även denna underbart söta dress som lillfisen ska ha på julafton



Denna dagen avslutades för Alexanders del som nästan alla dagar avslutas. Sovande på pappas mage.
(Pappa är verkligen favoriten här hemma, till mitt stora förtret)


Kommentarer
Postat av: emma

Han kommer vara världens sötaste tomte! :)

2008-11-20 @ 14:40:22
URL: http://misslilstar.blogg.se/
Postat av: Catrin

såå sööööt!

2008-11-20 @ 21:27:39
URL: http://thildafisen.blogg.se/
Postat av: Farmor

När sömnen inte vill infinna sig. Vad gör man?

JO, så klart startar upp datorn för att i lugn och ro titta på bilderna och njuta av detta lilla underverk och läsa om allt familjen har för sig.

Tänk, snart 1 månad gammal. Det måste en farmor och farfar uppmärksamma.

2008-11-20 @ 23:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0