18/5

Idag är det exakt en månad tills vi gifter oss. Börjar bli nervös nu, särskilt när jag tittar på att-göra listan och inser hur mycket det är kvar.
Nog om det.
Häromveckan tog jag barnen och åkte ut till Sibbahult för lite miljöombyte, vi var alldeles ensamma för farmor och farfar var på jobbet.
Det finns massor med roligt att hitta på där ute, jag har försökt att rangordna men det var så svårt så det fick bli en "topp-5" lista istället.
1. Titta på kossorna. Det kan vi göra i evigheter och lite till.
2. Leka i grus och sanhögarna. Gärna lasta i skottkärran och ösa ut över tomten.
3. Gå balansgång
4. Plocka stenar från grusgången/trädgårdslandet och strö lite över allt. Såklart FÅR man inte göra detta egentligen, men vilken farmor eller farfar kan motstå barnbarnen?
5. Gå i "kojan" (som är en syrénberså)
Det är ett par saker som saknas på listan som jag tyvärr inte har några bilder ifrån. Absoluta ettan är att leka i "fontänen", stoppa stenar i hålet och så där. Därför är farfar väldigt snabb med att göra den "sönder" varje gång vi kommer :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0