23/8

Varannan vecka har barnen och jag nytt schema.
Idag vaknade vi kvart i åtta och steg upp strax efter.
Långfrukost med yoggi, ägg och tre sorters smörgåsar.
Sen tittade barnen på Tv medan jag plockade undan, slängde in lite tvätt i maskinen, plockade lite. gjorde mig iordning, klädde på barnen som låg i varsin del av vår stora soffa.
Sen packade jag väskorna i lugn och ro, förberedde min lunchmat.
Sen har jag suttit vid datorn en halvtimme.
Strax är det dags att gå till dagis.
Varannan vecka ser det ut så här:
5.50 klockan ringer. Jag snoozar alldeles för länge. Upp i panik, klä på mig det som ligger på golvet (kan jag ha samma strumpor som igår, äh skitsamma jag tar dom)
ner, slänga i mig lite gröt eftersom jag bara behöver värma i micron och slipper tugga. in på toa, lite deo, upp med håret, på med lite spray. springa upp o tjata på barnen - jo men vi måste gå upp nu, kom alexander, eleonora jag vet att du inte vill men du måste. På med lite kläder och det är ju skitlätt när dom inte vill. ut i bilen, FAN jag glömde gummistövlarna, in o hämta.
7.10 sätter vi oss i bilen, barnen är trötta och jag är redan svettig.
Vad jag föredrar? Svårt o gissa va? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0