20/2 Hej mitt vinterland!

Idag var det uppstigning tidigt igen, tre dagar denna veckan har jag varit uppe före halv nio. Det är nog något av en sensation. För er som inte vet kan jag tala om att jag är världens mest morgontrötta människa.
Så har jag också välsignats med en ganska så morgontrött son, som verkar vara nöjd med att ligga bredvid mig i sängen och leka med fötterna, medan jag sover :)

Efter en lång frukost klädde vi på oss varma kläder och tog en promenad i det fina vintervädret. Dagar som denna är för mig att vara i paradiset. Snö, ett par minus och strålande, värmande sol!
Alexander somnade efter bara ett par minuter, så jag bestämde mig för att leka lite med kameran och försöka knäppa några fina vinterbilder.
Jag är ju ingen fotograf, långt irån! Jag vet ungefär hur jag skulle vilja att mina kort såg ut men det blir oftast inte så.
Nåväl, för att visa vilken morgon vi hade här i Långasjö kommer nu lite bilder, som knappast är tagna av en proffsfotograf, men väl visar de hur underbart det var.

(Vågade mig faktiskt upp i fågeltornet som finns längs med promenadstigen runt sjön. Inte hela vägen upp, men väl en bit. Jag tar lite i taget)



Bilderna är tagna längs med den istäckta Långasjön.


Taget från fågeltornet


Det är hööögt tycker mamma! Alexander sover i vagnen :)


Det var väl allt för denna gången.
Vi avslutar med en bild från vårat grötkrig som utspelade sig igårkväll. Vem som vann tänker jag inte berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0