19/12 Helgen.

I fredags var jag hos optikern (äntligen) och ja, jag är halvblind. Nu längtar jag till glasögonen kommer så jag kan se igen. När vi varit där handlade jag lite julfinkläder till barnen sen åt vi lunch hos Helen innan vi (som alla andra som fått barnbidrag) åkte till CityGross och handlade mat. Väl hemma blev det en skrikfest jag aldrig varit med om. Eleonora skrek (och då menar jag skrek, hon tog i så hon blev illröd i ansiktet) från klockan fem till halv tolv, Alexander skrek för att han var trött och när vi la honom skrek han för att han inte ville sova. Victor och jag var vrålhungriga och försökte hålla humöret uppe. Men det gick bra till slut, vi hann till och med få in julgranen och klä den (halv elva på kvällen, men vad gör det)

Igår var Alexander hos farmor och farfar, vi skulle ju ha lite julmiddag för några vänner. Jag hade massor jag skulle hinna men Eleonora ville inte att mamma skulle rulla köttbullar så jag fick kalla in experthjälp (tack, du är världens bästa morfar) som kom hit och skulle bära henne medan jag lagade mat. Morfar har nog någon sorts magisk kraft för varje gång han håller i lillan somnar hon och så även igår, de två låg och slumrade på soffan i två timmar medan jag lagade mat, städade och gjorde mig iordning. Tack än en gång!

Idag har vi varit trötta, då det blev en mycket sen kväll och en mycket tidigt morgon då en viss fröken vi inte nämner vid namn ville gå upp mycket tidigare än mamma och pappa. När Alexander sedan kom hem från farmor och farfar tog vi på oss varma kläder och begav oss till pulkabacken. Alexander tyckte det var väldigt roligt att åka pulka, men han har ju ingen egen...Vi får hoppas tomten kommer med det i år *blink blink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0