12/11 17 dagar

Från och med nu berättar jag (mamma Anna) om Alexanders liv, istället för han själv. Detta för att det är så jäkla svårt att förstå vad han säger!

Natten inatt var jobbig, Alexander vaknade med två timmars mellanrum och ville ha mat. Ibland undrar man vad man gett sig in på, jag var så trött sista gången att jag knappt fick upp ögonen.
Klockan halv sju bestämde han sig för att inte sova mer, så Victor gick upp med honom medan jag fick sova vidare.

På dagen var Alexander och jag själva, pappa Victor var och körde cross med en kollega Sonny  och hans tjej Cecilia. Vi passade på att gå bort till Family House och köpa lite nya kläder till Alexander, eftersom de han har börjar bli för små. Det blev två fina randiga bodys och ett par byxor. När vi ändå var ute och promenerade passade vi på att gå förbi farmor och farfars jobb. Farmor blev jätteglad som fick gulla med Alexander, som dock sov hela tiden.
pappa på crossen


När vi kom hem sov Alexander jättehårt, så jag fick en massa gjort. Jag städade och tvättade och sorterade Alexanders kläder. Det skulle komma en dam och kolla på lägenheten, så jag ville ju ha det fint. När jag slitit klart ringde victor och sa att hon fått förhinder och inte kunde komma. Typiskt!

Sonny och Cecilia stannade här på lite fika innan de skulle åka hem till Karlskrona. Cecilia höll Alexander ett tag och han mös riktigt ordentligt. Skönt att han trivs i lite olika famnar :)
Vi fick även besök av Hanna, Jacob och Heidi. Heidi som saknat sin kusin JÄTTEmycket, var tvungen att komma hit och gosa.

Senare på kvällen kom moster Helena och passade Alexander medan jag och Victor gick till affären. Det var första gången jag lämnade honom sen han föddes, det gick jättebra förutom att jag fick ont i hjärtat efter ett par minuter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0