17/12 Fixa-hemma dagen

Alexanders och mina dagar ser ungefär likadana ut varje vecka.
Jag ska försöka dela med mig av hur en dag kan se ut.

9.00 Alexander vaknar och vill ha mat. Eftersom Victor jobbar eftermiddag går jag upp och värmer mat.
Vi ligger sedan och myser och drar oss till halv tio.

10.00 Alexander har fått en ny blöja och nya kläder på sig. Jag ligger fortfarande i sängen (är SÅ morgontrött) och Victor sitter vid bordet och äter frukost.

10.30 Jag inser att jag måste gå upp, Victor tjatar på att jag måste äta frukost men tycker inte att det är någon idé eftersom vi snart ska äta lunch.
Vi utför något ärende, kanske hugger vi en julgran (som idag) eller så fixar vid med huset, skruvar upp lite lampor eller så.

12.00 Alexander vill äta, samtidigt som Victor och jag försöker fixa någon lunch till oss. Vi sitter vid bordet en stund och försöker få lite tid att prata (känns som man aldrig hinner det när Victor jobbar eftermiddag)

13.30 Victor åker till jobbet, Alexander har precis somnat och jag tänker att jag ska hinna med en massa. Idag skulle jag sätta upp lite lampor och göra iordning i datarummet och Alexanders rum (som det kommer bilder på)

13.40 Alexander bestämmer sig för att vara vaken, så allt jag tänkt jag skulle göra får skjutas upp.
Istället övar Alexander och jag på att lyfta nacken, sen gosar vi en stund framför teven.

15.00 Jag sitter vid datorn, när Alexander bestämt talar om för mig att han är hungrig. Han äter medan jag kollar på TV, sedan är det dags för ett sånt där "halvtimmesblöjbyte".

17.00 Alexander sover och jag försöker äntligen att hinna alla "måsten". Jag blir alldeles svettig för jag försöker hinna så mycket som möjligt innan han vaknar. En del saker går ju att göra när han är vaken också, men han kan tycka det är väldigt tråkigt att sitta och kolla på när jag målar eller gör något annat när han inte kan vara "med". Byta lakan på sängen däremot, det funkar utmärkt för då blir det lite bus och han kan ligga i sängen medan jag stökar.

19.00. Matdags igen! Sedan är det dags för ett bad, som Alexander har kommit att tycka om väldigt mycket. Han var inte så förtjust i att bada förut, men nu när vi har flyttat och vi badar honom i diskhon i tvättstugan istället, har han ändrat uppfattning. Nu kan han sitta på botten och ha lite mer koll på vad som händer runt omkring honom.

20.00 Vi sätter oss i soffan och myser lite, Alexander brukar vara ganska trött såhär dags så han får ligga på min mage och gosa medan jag kollar på TV och har dåligt samvete för hur lite jag har gjort under dagen. Vi har inte ens varit utanför dörren idag, GUD vilken dålig mamma jag är. Men Alexander och jag trivs framför TVn helt enkelt, och ut kan vi gå...Imorgon! :)
Jag kommer på att jag inte ätit på nästan hela dagen, och försöker fixa lite mat till mig medan Alexander ligger och spanar på mig från köksbordet (som är favoritplatsen i huset, näst efter skötbordet)

21.30 Både Alexander och jag somnar till lite, sedan vill lillkillen äta. IGEN! Han äter jämt känns det som. Sedan blir det pyjamas på, och han somnar nästan på skötbordet. Jag lägger honom i vagnen och plockar här hemma lite, kanske tvättar jag en maskin eller så gör jag något annat kul.

23.30 Victor kommer hem, vi bär upp Alexander som vaknar och vill äta, vi går och lägger oss i sängen och myser alla tre en stund, sedan får Alexander hoppa över till sin säng. Sätter på TVn men somnar nästan direkt

00.30 ZZzz



Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag tror att Ert liv är väldigt likt alla andra småbarnsföräldrars.

2008-12-18 @ 11:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0