5/7 Provocering

Jag är grymt besviken på blogg.se för tillfället. Radbrytning och sånt funkar inte alls, så all text blir bara en sammanhängande smörja. Hoppas på bättring annars kanske jag provar mina vingar hos någon annan ett tag :-)


Det jag ville säga idag var att Eleonora fick bregott på smörgåsen till frukost idag. Vi har länge tänkt att provocera lite lätt och idag kände vi att det var dags. Det är svårt att vara opartisk när det gäller symptomen, eftersom vi ju letar och letar efter minsta tecken. Vi hade hoppats på att hon skulle vara sitt vanliga arga jag, men hon fick utslag redan efter ett par timmar. Runt munnen, på benen och på ryggen satt det små små röda prickar. Dessutom blev hon väldigt svullen på magen och hon har gått runt och sagt ajaj och varit allmänt förtvivlad. Vilan på lunchen kändes också sådär, hon brukar vara oväckbar och sova som en stock utan minsta rörelse, men idag var hon väldigt orolig, pratade i sömnen (mest ajaj och neej) och så vaknade hon efter bara en liten stund.
Vi provar helt enkelt igen om någon vecka och ser om det blir likadant. Häromdan åt hon en halv kaka med mjölkpulver i (av misstag) och då verkade hon inte reagera, men mängden kanske var för liten...

Just det, Kolmården-resa är bokad och klar (och betald tack vare bästa vännerna som gav oss presentkort i bröllopspresent), så om en vecka packar vi in oss och sticker iväg. Det ska bli väldigt roligt, det är ju första gången vi är iväg hela familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0