9/6 Skrivkramp

Anledningarna till att bloggen inte uppdateras så ofta längre är många.
Dels har jag inte varit duktig med kameran, dels finns inte tiden längre men den största anledningen är att jag inte vet vad jag ska skriva.

Bloggen har ju hela tiden varit en slags "fotobok" med massor med bilder och lite text. Ibland har min skrivlust kommit över mig och jag har lagt ut något långt trist genomtänkt inlägg utan några bilder alls.

När kameran ligger orörd så vet jag inte om jag ska gå in och uppdatera, jag vet inte om ni vill läsa?
När allt känns hopplöst och jag bara vill gråta vet jag inte om jag ska skriva det. Eller som häromdan, när både Victor och jag satt helt förtvivlat ledsna ute på trappen med två små barn som bara skrek och skrek (vi sa helt seriöst att någon måste ju vilja adoptera två barn även om dom är som våra. Såklart vi inte menade det men just då kändes det så). Ska jag skriva det eller ska jag strunta i det?

Men nu känner jag så här. Det händer så mycket i vår familj med sjukdomar och allergier och jobbsök och bilproblem och allt. Det är ju det jag vill skriva om, hur det är på riktigt. Det är inte alltid rosenrött och skimrande, även om jag kanske framställer det så ibland.

Det viktigaste är att Victor och jag varje kväll när vi går och lägger oss känner lycka (och inte oro) över vår familj och våra barn. Det får jag inte heller glömma att skriva

 

Så äre.


Kommentarer
Postat av: Linda

Instämmer helt med det du skriver Anna! Jag vill gärna läsa om eran vardag för jag antar att min snart kommer se likadan ut...

2010-06-09 @ 13:10:10
URL: http://weidnerjonsson,blogg.se
Postat av: Johanna, Theo o Milo

Hu nä, vems liv är som en dans på rosor jämt? Hade ju varit som ett skämt om någon satt och skrev varje dag hur underbart livet är varje dag och att allt är perfekt!

Men jag håller med dej, kan också känna så att vem vill egentligen läsa om detta jag skriver!

Fast jag måste säga att jag tycker det är mycket intressantare att läsa om ett riktigt liv! Tycker din blogg är bra, den är äkta! Kram

2010-06-10 @ 12:02:56
URL: http://www.dunsans.blogspot.com
Postat av: Carina

Hela meningen med att ha en blogg är väl att du ska kunna skriva om vad du vill. De som inte tycker det är intressant behöver ju faktiskt inte läsa den. Livet är ju en berg o dalbana hela tiden speciellt med våra små livliga barn. Jag kommer fortsätta läsa!

2010-06-10 @ 19:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0