15/6 Bildkavalkad!

3 av kusinerna njuter av maten när faster Hanna fyllde år härom veckan!



Karin (inte moster) och Alexander gömmer sig i vassen på nationaldagen!



Kusinen Olle fyllde ett och fick en superfin traktor!



det blev nästan slagsmål om den!



Eleonora var tvungen att kolla in konstruktionen.



Olle blåser ut ljuset



Häromdagen lämnade dom här två tokarna barnen hemma och begav sig på fisketur med goda vänner.



Jag behöver väl knappast berätta vem som fick flest fiskar? :) Jag får alltid napp, jag tror jag skulle kunna fiska utan mask på kroken. Märkligaste fångsten delas nog av mig och Victor - Victor fick en mussla (en gigantisk) med kastspö och jag fick en gädda (som jag dock inte fick upp då metreven gick av) med metspö!

Dagen efter åkte vi till Sturkö. Eleonora njöt av ledigheten på sitt eget lilla vis!



Alexander har fått en superfin skottkärra av sin farfar. Den fick såklart följa med till Sturkö :)


Eleonora hjälpte morfar att plantera blommor


Och självklart var hon tvungen att smaka på jorden


Sen fick Alexander spika lite


och cykla...


Eleonora och moster busade i sängen


Framåt kvällen satt vi på verandan till friggeboden och bara njöt


Hela familjen Karlsson/Lindström


Här ser det inte ut som han gjort något han inte får va?


Men om ni tittar noga i det vänstra hörnet på osten, så ser ni att det varit en liten mus där ;)


Alexander älskar potatismos! Så till den grad att han inte kan vänta tills det serveras


Och inte duger det med att få det på en tallrik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0