07 Min bästa vän

Min bästa vän heter Helen. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig att vi började umgås. Jag tror det var så att hon av en slump började spela i vårt fotbollslag. Sen när jag flyttade ner till Karlskrona så tog hon hand om mig. Första kvällen själv i lägenheten bjöd hon in mig till sig, hon och några killkompisar skulle ut och jag följde med. Den kvällen blev jag SÅ full och hon hjälpte mig hem. Sen blev det liksom vi.


Jag har aldrig varit arg på Helen. Jag har aldrig, någonsin, sagt ett elakt ord om henne. Det går inte, för hon är bäst.


Ibland går det nån månad mellan gångerna vi ses. Det gör liksom inget, vi bara tar upp tråden där vi lämnade den. Det enda som är synd med henne är att hon inte bor här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0