05 Vad är kärlek?

Jag visste direkt att den här punkten skulle bli den svåraste att skriva. Anledningen är ganska enkel, det finns lika många definitioner på kärlek som det finns människor.

Jag älskar mina barn, jag älskar Victor. Jag älskar Kinapuffar och för det mesta så älskar jag mig själv. Jag älskar Greys Anatomy, jag älskar mitt jobb. Jag älskar att vakna av en liten barnhand som pillar i mitt hår.

Att älska innebär att offra sig eller sätta sina egna behov åt sidan. Att se förbi de där småsakerna man irriterar sig på. Jag KAN faktiskt leva med att Victor lägger grejer överallt, jag älskar honom i alla fall. Precis som han älskar mig trots att jag är morgontrött och aldrig låter honom få sovmorgon (jo kanske någon gång i halvåret).

Kärlek är underbart. Och skitsvårt på samma gång. Kärlek kan vara olycklig och sorglig, eller det finaste som finns.

En sak är iallafall säker. Kärlek är livsviktigt, precis som luft.


Kommentarer
Postat av: Ciis

Du skriver verkligen jättebra Anna :) Hoppas allt är bra med dig o familjen!

2010-12-07 @ 13:53:19
URL: http://cissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0