04 Vad bjuder jag på för mat.

Jag tycker det är ganska roligt att laga mat, och jag lagar gärna mat jag inte äter själv. Smörgåstårta är ett sånt exempel. Min syster hade världens godaste (enligt andra då förstås) recept som jag helt enkelt kopierat rakt av. Den är väldigt populär!


Annars vill jag nog framstå som en sådan människa som ”slänger ihop” något enkelt när man spontanbjuder  på middag. Allt är i själva verket minutiöst planerat. Jag måste ju göra allt perfekt (jag vet, jag har sagt det förut) men det ska ju inte synas att jag stått och svettats i köket i flera timmar.


Något jag är noga med är att alltid försöka erbjuda något alla tycker om. Vet jag att Stina inte gillar lax så kanske jag gör något med kyckling till henne istället. Cecilia gillar inte vitlök och då kanske jag gör lite extra sås bredvid. Jag är själv väldigt kräsen och vet hur jobbigt det är att komma hem till någon på middag. ”Det blir älgstek idag” Men gud vad...gott.


Jag är även väldigt givmild när folk kommer på oväntat besök. I frysen finns alltid några bullar eller någon kaka att slänga fram till kaffet och om någon kommer när vi håller på med middagen så finns det alltid lite extra om man vill ha. Det tycker jag är trevligt och en sak är säker, mina barns kompisar ska inte behöva sitta på rummet när vi äter middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0