03 Mina föräldrar

Min mamma är en härlig människa. Med henne är det inte så noga. Om vi säger att Alexander ska äta lunch vid halv tolv så kan det lika gärna bli vid två, eftersom dom bakade bullar först. Hon är helt underbar med sina barnbarn, en sån mormor som jag också vill bli. Om hon har drömmar så ser hon till att uppfylla dom. När hon jobbat på samma ställe i 20 år och började tröttna på det så slutade hon – och började på något helt annat. Sådant beundrar jag henne för, hon gör det hon vill!


Mamma och jag bråkade väldigt mycket när jag var yngre. Vi är väldigt lika varandra (både till utseende och sätt) och gick väl inte riktigt ihop. Därför är det så skönt att vi nu har en bra relation. Jag vet att jag kan ringa mamma när som helst, vad det än gäller.


Jag älskar verkligen min pappa. (fast jag säger det nog för sällan, pappa jag älskar dig) (mamma jag älskar dig också). Pappa och jag har alltid hållt ihop. Vi var ofta tre mot två hemma när det gällde någonting (pappa och jag mot mamma och mina systrar). Han har alltid jobbat mycket, men det är inget jag tyckt illa om, tvärtom. När jag var liten var jag så imponerad, eftersom jag tyckte han hade ett så viktigt jobb. (det måste man ju ha om man sitter på ett kontor med massa pärmar och en egen telefon).


Jag har (nog) ärvt mitt heta temperament från min far, vi blir arga PANG och så går det över. Stämmer det pappa? Skrattar fortfarande åt den gången vi bråkade hela familjen (tänk er tre systrar och en mamma och så en stackars pappa som inte har något att säga till om). Pappa fick nog och skrek ”SLUUUUTA” medan han hackade sönder ostkupan (inkl osten) med osthyvlen. Det flög bitar åt alla håll, och det tog inte lång tid förrän vi alla slutade vara arga och skrattade istället.


En sak som jag alltid kommer komma ihåg med glädje, det är hur mina föräldrar stöttat mig i vilket beslut jag än tagit. De har kanske inte alltid tyckt jag tagit rätt beslut, men det har de inte sagt. Jag vet att oavsett vad så finns det där.


(Och en annan grej jag är väldigt glad över är att pappa sett nästan varenda fotbollsmatch jag spelat. Varenda cup har han varit på, om det så var i Skövde eller julkulcup med matcher mitt i natten. En sån förälder ska jag också bli)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0