2/9 Kusiner

Idag har Alexanders kusiner varit här på besök.
Storkusinen Heidi är på många sätt världens skönaste unge.
Hon har ett sätt att tala, hon använder sig av ord och uttryck man inte ska kunna när man är fyra år.
Det första exemplet är väl när jag blev uppläxad av henne i vintras, då jag visade Alexanders fina "gungkanin" han fått. (När hon sa det stod hon med händerna i sidorna också, precis så man gör när man rättar någon sådär nochalant)

-Titta Heidi vilken fin gungkanin Alexander har fått!
-Men Anna, det där är faktiskt ingen kanin, det är en hare!

Same shit, different name?


Idag när vi satt och åt berättade hon för oss att hon och hennes pappa skulle passa på bock ikväll.

En annan gång när jag ville att hon skulle berätta hur hon haft det på Astrid Lindgrens värld (och hon inte alls hade lust med det) förklarade hon för mig att hon hade lite problem med rösten så vi fick ta det en annan dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0