6/5 Vill inte!

Om Alexander hade kunnat prata hade han de senaste dagarna bara sagt "VILL INTE".
Vill inte sova, vill inte vara vaken, vill inte ligga i vagnen, vill inte äta, ja listan kan göras lång.
Det är tur att han har en mamma med sånt tålamod (för er som känner mig vet att så inte är fallet, jag har nog i en trötthetsirriteradorkarintemerdimma sagt något om att jag ska sälja honom på blocket)
Självklart är han underbar på alla vis, men det är tröttsamt ibland när han bara VÄGRAR. Bestämt humör har han i alla fall, undrar just vem han ärvt det från?

Det var ju det här med frukten häromdagen.
Han äter ju mer och mer, och burkmaten är ju så förbannat dyr, så jag har tänkt att försöka göra lite egen.
Vi började med frukten. Som gick så där. Vi fortsatte igår med lite mellanmål. Jag gjorde smörgås med mjukost, rån med leverpastej, skrapade banan. Jag gjorde till och med äggröra. Vad tror ni han tyckte? "BLÄ"
Det slutade med att jag gav upp och gav honom den där burken i alla fall.

Mellanmål


Idag när det var dags för kvällsgröten gjorde jag egen. Köpte havregryn som jag mixade lite, blandade med vatten och kokade i mikron. Till det gjorde jag egen fruktpuré av turkisk yoghurt och hallon+jordgubbar (svenska till och med).
Efter mycket skrik, panik och klökningar fick han till slut den vanliga gröten (som kostar 30 kr för 8 portioner).

Vi vill ju gärna att han lär sig äta vanlig mat, så man kan ge av den vi äter. Men han verkar helt enkelt inte gilla det.
Till saken hör att han äter ALLT med stor aptit, så länge det kommer från fabrik.
Vi skojade idag om att ifall vi gör egen mat och lägger i en sån glasburk så kommer han garanterat äta.

Uppdatering på matfronten kommer :)

Busungen rotar i kökslådorna, kanske dags att barnsäkra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0