25/5 Hipp hipp hurra (nästan)

Imorgon blir Alexander 7 månader men vi säger grattis redan idag, risken finns väl att jag glömmer bort det imorgon.

Idag har vi varit på 7 månaders-kontroll. Allt såg bra ut, han är lite större än genomsnittet men både med vikt och längd så det var ingen fara. Fick lite nya råd om mat, nu ska han ha lagad mat två gånger om dagen istället för en. Välling bara morgon och kväll och övriga mål ska vara som våra. Alltså med fil, smörgåsar, gröt och så. Jag gissar på ett par jobbiga veckor framför oss innan rutinerna sitter. :)

Victor och jag insåg båda två att om vi ska fortsätta med burkmaten kommer det här barnafödandet stå oss dyrt, vi beslutade därför att börja med "vanlig" mat till Alexander. I den mån det är möjligt förstås. Idag vankades det spagetti med köttfärssås till de vuxna i huset och Alexander fick samma. (Dock med lite mindre salt o lite mindre "al dente" spagetti). Jag har ju provat att laga till honom innan men han har inte alls gillat det, mina förhoppningar om att detta skulle gå hem var därför inte allt för stora.

MEN, kors i taket, han åt! Och som han åt. Så nu är det en stolt mamma som sitter här :)

Alexander och pappa äter middag tillsammans


Oj vad gott det var med mammas mat


Vi ska även börja vänja honom vid riktigt glas när han ska dricka, alltså inte pipmugg eller nappflaska utan sånt som vi dricker ur. Det gick bra även om det spilldes en del i början innan han fått in snitsen


Ge mig min mugg!!!


Nu får vi hålla tummarna på att det går lika bra med hemlagad mat även de kommande dagarna :)

Kommentarer
Postat av: Johanna o Theo

Hej hopp!

Redan 7 månader, helt sjukt! Grattis till Alexander =) Hur mår du annars? Hur länge jobbar du till? Jag klättrar på väggarna nu, har så tråkigt så jag hoppas ungen kommer snart!

Kram

2009-05-28 @ 14:22:09
URL: http://www.dunsans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag mår prima, ska jobba juni ut sen får vi se. Är sugen på att jobba augusti med. Känns sjukt att jag ska vara hemma till maj-11. haha :) Hoppas bebisen kommer snart, men jag har sagt 3:e o de står jag för :)

2009-05-28 @ 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0