11/3 Majskrokar och lasagne!

Alexander börjar prova mer och mer mat nu.
När vi sist var på BVC förklarade sköterskan för oss att barn kan vara petiga i början, lite osäkra på om det man stoppar i dem verkligen går att äta.
För oss är det inga problem! Alexander älskar det mesta, det enda som inte riktigt gått hem är Mangopuré,
han tyckte nog att det var för surt och bara spottade och fräste.
Numera äter han kött, fisk, pasta, potatis och det mesta i grönsaksväg.
Idag provade vi lasagne, något han åt med glädje. (I Alexanders fall är det inte frågan om VAD man kan äta, utan hur mycket)
Lasagnen slukade han, men så när han låg på skötbordet för att få en ny blöja märkte jag hur han började klökas.
Snabb som man är hann jag vända på honom och vips hade vi lasagne över hela skötbordet.
Misstänker att det var en liten bit som retade honom i halsen. Barn kan väl vara så, har jag fått för mig. Att de tycker bitar är äckligt och gärna klöks.

MUMS!
 

Hm, inte lika mycket "mums"


En annan sak som Alexander börjar tycka om är majskrokar.
(för er som inte vet var det är kan man förklara det som stora nyttiga ostbågar fast utan smak)
I början bara spottade han och tyckte det var jätteäckligt, men om man låter honom äta det själv är det riktigt gott!

Hm, mamma vad tusan är det här?


Menar du att jag ska äta det här?
(och japp, vi har välsignats med både en kräk och dregelbebis)


Det var ju riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0