2/6 Efter regn kommer...

Först måste vi passa på att gratulera Alexanders "faster" Hanna på födelsedagen idag.

Idag var det regn utlovat, men solen lyser och himlen är klarblå. Vi har roat oss med att ta en långpromenad i värmen, vi gick ner till Tomathuset och köpte lite blommor. Alla mina i krukorna ute har dött, dåligt vattnade gissar jag på.
Köpte även två solrosor som jag planterade i en av våra rabatter, ska bli spännande och se om det kan bli något.
Jag vill hemskt gärna ha gröna fingrar men tyvärr har jag inte belönats med detta. Jag är en sådan person som helt enkelt köper nya krukväxter när de andra har dött. Vem kommer ihåg att vattna blommorna 2 gånger i veckan liksom?

Annars är allt lugnt här på Kyrkvägen. Alexander växer och utvecklas varje dag, idag på morgonen låg han tillexempel i sin säng och pratade, "pappa pappa pappa" sa han. Jag försökte med "mamma" men då fick jag pappa till svar. Gissa vem som är mest poppis här hemma?
Krypandet går framåt, ska försöka se om jag kan hitta någon film på hur han tar sig framåt. Han liksom "ålar" sig.

Inga tänder än så länge, men nu är det så stora bullar i tandköttet nere att jag blir förvånad om det inte tittar upp två risgryn snart. Tänka sig, bullar och risgryn i samma mening, man skulle kunna tro att mamman är hungrig.

På tal om mat så går det jättebra med Alexanders nya matschema. Välling morgon och kväll (och ibland på förmiddagen eller eftermiddagen om vi till exempel är iväg). Mannagrynsgröt är en favorit, liksom leverpastejsmörgås.
Vi lagar allt mer mat själva och idag ska vi prova chili con carne för första gången. Jag tror det går hem.

Nu ska jag hämta in lillkillen från altanen (där han ligger i vagnen i enbart blöja) och se om vi kan få i oss lite lunch.

På återseende! :)

Alexander har plockat en mors-dagblomma till mig men tyckte den var så spännande, han ville hellre äta den än ge den till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0