30/7 Mamma Anna tänker...

Med risk att härma Malin (hoppas på förlåtelse om jag länkar) så har jag tänkt en del på hur det blir nu när vi får ett barn till. Under de nio månader jag har varit hemma med Alexander har jag inte gjort några "barnaktiviteter". Jag har inte gått på babysim, inte på kyrkis, vi har inte fikat en enda gång med de andra mammorna och vi har varit på öppna förskolan en gång. Nu är jag medveten om att de grejerna mest är för min skull, men ändå. Ibland tycker jag synd om Alexander som aldrig får träffa andra barn.

En stor anledning till detta tror jag är att jag inte har körkort. MEN, när nästa barn kommer har jag antagligen det, och hur blir det då? Jag skulle gärna gå och fika, hitta på någonting med andra mammor som är hemma. Det är bara så svårt när man inte känner någon. Det är svårt att ta sig in i ett så sammansvetsat gäng som de andra verkar vara. Jag skulle kunna bjuda hem någon, men det känns så fel när vi inte känner varandra. Det enda vi har gemensamt är ju barnen.

Vi har gått på föräldragruppen en gång i månaden, jag har längtat dit och sett fram emot varenda gång. Jag har flera gånger tänkt föreslå att vi kan träffas utanför BVC, men det känns så.. konstigt. Pinsamt, tänk om de inte alls vill umgås med mig och Alexander? Det är ju aldrig någon som har frågat mig om vi ska hitta på något, så då känns det konstigt att fråga dem. (Vilket egentligen är rätt löljligt, de kanske känner precis samma sak).

Att det ska vara så svårt att skaffa vänner när man är vuxen, när man var liten var det bara att fråga "vill du bli min kompis"


Nåväl, nu är det slut på funderingar, dags att gå upp och lägga sig hos grabbarna. Hoppas bara jag inte sitter här när lillan är 9 månader och grämer mig igen...

Kommentarer
Postat av: Johanna, Theo o Milo

Ja jag är supernöjd med vagnen =) Det enda va att det blivit ett stort jack i det mjuka på handtaget, men det va inga problem att få nytt. Rekomenderar att ni köper den i Karlskrona, de är helt klart bäst!



Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag saknar lite att va gravid! Det är ju faktiskt mysigt ibland =) Som det känns nu så vill jag ha ett barn till i framtiden, känns för sorgligt att detta skulle va sista!



Tycker absolut att ni ska komma till kykis när det drar igång igen! O vi fikar typ varje vecka (iaf när semestrarna är slut) alltid kul med nytt folk!

2009-07-30 @ 22:38:42
URL: http://www.dunsans.blogspot.com
Postat av: Malin

Bara kul att du länkar mig :)

Visst kan det vara kul att vara en i gänget med "mammorna", men det blir lätt lite knepigt. Som du skriver så är det ju faktiskt bara barnen man har gemensamt, men visst kan man ha turen att hitta "riktiga" vänner även där. Känner du för att ge dig in i ormgropen (ursäkta uttrycket;)) så är du nog mer än välkommen. Jag kan ju alltid guida dig genom de pinsamma första gångerna på kyrkis eller öppna förskolan om du vill ;) Sen flyter det på rätt bra.

2009-07-30 @ 22:46:12
URL: http://mittlivmittbekymmer.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej igen ;)

Är du sugen på att kolla in barnkläder och fika lite så ska jag ha ett Me & I party här hemma den 11:e augusti kl. 18. Ta gärna med dig någon om du vill. O.s.a. 2 augusti.

2009-07-31 @ 14:28:41
URL: http://mittlivmittbekymmer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0