31/1-1/1 Gott nytt år!

Nyårsafton!
Dagen började för våran del med nyårsjakt, en jakt som egentligen var helt meningslös då vi inte sköt någonting. Mamma Anna såg däremot sitt livs första vildsvin, en galt som enligt pappa Victor var "sjukt stor".
Alexander fick vara inne i värmen hos farmor istället för med oss i skogen.
När vi kommit hem och vilat en stund var det dags att göra oss iordning för nyårsfesten, som gick av stapeln hos pappa Victors kusin Emelie. Vi njöt av god mat i gott sällskap innan vi begav oss hemåt när det nya året vara var ett par timmar gammalt. Alexander visade hur väluppfostrad han var genom att somna vid tio, vakna när alla kommit in efter raketskjutande, äta och sedan somna om igen.
Temat för kvällen var Black&White, så det var bara att rota fram de finaste svartvita kläder vi kunde hitta.

Alexander tuggar på lånade leksaker som tillhör syssling Arvid


Alexander hittade även en ny kompis i Andreas


Första måltiden på det nya året!


Vid tolvslaget passade vi på att avge nyårslöften, Victor ville inte ha något då man aldrig kan hålla de ändå, så jag valde att ha två, jag ska gå ner alla gravidkilon och så ska jag lära mig att dricka rödvin. Jag vet ärligt talat inte vilket som är roligast. Alexanders nyårslöfte är att lära sig krypa, gå och säga mamma  o pappa. Jag slår vad om att han är den enda som kan hålla sina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0