19/1 Sårad krigare

Idag har Alexander haft en mindre bra dag.
Vi begav oss till Emmaboda på förmiddagen, först för att uträtta lite ärenden och sedan för att gå till BVC, där Alexander skulle få sin första spruta.
Mamman var lite nervös inför detta, eftersom man har hört om barn som skrikit hela dagen efter vaccinationen.
Själva "sticken" gick bra, han skrek lite men var nyvaken och hungrig så det kanske inte var så konstigt.
Sedan hade han en liten skrikperiod framåt dagen (ungefär precis exakt när pappa slog igen ytterdörren för att åka till jobbet och lämna mig i allt kaos) men när han skrikit ett par timmar lugnade han ner sig och somnade.
Då passade jag på att måla en fondvägg i hallen. Ni får se bilder när det är klart, det kommer bli supersnyggt!

En helt slutkörd och söndergråten krigare.


När det var dags för idrottsgalan piggnade han till igen och tittade med intresserade ögon

Vad är det som är så spännande?


Emma Johanssons silverlopp i Peking, Såklart!


(Kan passa på att berätta att Alexander ökar stadigt i vikt. Han hade gått upp nästan 1 kilo sen sist, och vuxit 3 cm. Matchvikten är nu 6600 gram och längden 62 cm.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja,jag har en häst...hon står i ledja typ...hon är inhyrd där hos ett par bekanta. När jag köpte henne så hade jag henne hemma hos mamma och pappa,men de har sålt huset så därför står hon där nu!har du oxå häst eller?/kram

2009-01-20 @ 21:13:26
Postat av: Jenny

läste att din lille hade fått spruta....gud jag bara hatar när det är dags.Inte för att jag är sprut rädd,men det är så hemskt att se sitt barn få en spruta:(sist så gick det inte alls bra,William satt och skrek samtidigt som han försökte komma loss så det blev att hon nästan kretade runt i benet när han rörde sig så...gud vad hemskt det va!

2009-01-20 @ 21:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0