14/1 Snuttefilt eller inte?

Jag har alltid varit lite tveksam till det här med snuttefilt. Jag har alldeles för många dåliga erfarenheter av en sådan.
Minns flera kompisar från min egen barndom som hade dessa filtar med sig överallt. De fick absolut inte tvättas och jag ljuger inte när jag säger att en del av dem var så smutsiga att man inte såg den "riktiga" färgen på dem. Alla kroppsvätskor och annat äckligt man kan tänka sig var bokstavligt talat filtarna dränkta i.

Men så ser man lilla Alexander gosa med en filt i sängen, lägga den över ansiktet när han ska sova eller sutta på ena hörnet. Och då funderar man. Är jag en dålig mamma som medvetet inte ge sin son en snutte?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0