11/1 Titta vad jag kan!

Äh mamma nu behöver vi inte öva mer på nacken, det är ju superlätt ju!


Inte hänt så mycket sen sist, Alexander har varit lite gnällig de senaste dagarna men vad det beror på har vi ingen aning.
Tänkt om bebisar kunde prata!
I fredags skrek han som en galning, inte vanligt skrik utan panikskrik, nästan så mamman också började gråta. Det var lite otäckt att inte veta vad det var, han hade ingen feber eller så.
När jag gått runt och vaggat honom i min famn i nästan två timmar gav jag upp och gick upp med Alexander och gosade ner oss i stora sängen.
Vips så blev han glad igen!

Naken och glad i mammas och pappas säng


Alexander älskar numera att vara naken, men vilken bebis gör inte det?
Inte Alexander när han var nyfödd, han gillade inte alls att vara utan kläder och vi lät han ha dem på sig om det inte var absolut nödvändigt att ta av dem, till exempel när vi skulle bada. Nu har han dock en helt annan uppfattning, och från att vara vansinnig och skrika som en tok, kan han bli glad på några sekunder bara kläderna åker av.
Det går alldeles utmärkt att vara naken hemma hos oss, om det inte vore för att Alexander kissar så förbannat på allting. Vi försöker ofta lägga en handduk under, men på något sätt lyckas han alltid missa den och istället kissa på mattan, på golvet, på bordet eller på oss. Men så länge Alexander är nöjd, gör inte lite kiss så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0