7/12 LAJ

=Lagen om Alltings Jävlighet.

Idag är det måndag, vilket betyder att Victor har börjat jobba igen och lämnat mig här hemma med prinsen och prinsessan.
Det har gått bra tack vara ordet planering. Maten får man planera i förväg, lillan måste ammas precis innan Alexander ska sova så hon inte skriker för mkt och stör hans läggning.


Och på tal om skrik. Vi har fått en skrikbebis. Första två veckorna var relativt lugna, men nu verkar det ha vänt. Igår kväll, inatt och idag har hon skrikit i princip varje vaken minut. Inatt har Victor i stunder suttit upp med henne och sovit, då har det gått bra. Hon verkar ha ont i magen, och när jag läst lite om kolik på nätet så är jag nästan övetygad om att det är det hon har. Alla symptom stämmer... Men vi får hoppas att det inte är så utan bara en liten skrikperiod som snart ska gå över. Kanske är det något jag äter som hon inte tål? Ska till BVC imorgon för vägning och mätning och tänkte passa på att be om råd då.
Tycker lite synd om Alexander som fått vara i skymundan idag när jag burit och burit. Han ville sitta i knäet och läsa men han hörde nog inte vad jag läste för det var någon som överröstade mig.

Lagen om alltings jävlighet var det ja... Pannan höll på o koka idag och när jag sprang ner för o kolla blev Alexander superledsen och bara skrek och skrek. Samtidigt som lillan då, förstås. När jag kom upp hade hon bajsat  och medan jag bytte blöja slog sig Alexander med ett kastrullock så han började blöda ur munnen och blev ännu mera ledsen. När jag sedan skulle slänga blodpappret luktade det APA i sopskåpet och jag hittade en mus i en av fällorna. Den måste legat där länge för SÅ illa luktar inte en nydöd mus. Jaja, I-landsproblem va?

 

Nu ska jag gå och lägga mig, gissar på att det inte blir så mkt sömn inatt...heller.

Men jag klagar inte! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Litet tips om hon har ont i magen,lägg henne på magen på ena armen så det blir lite tryck på magen....William hade ett tag väldiga problem med magen och bara skrek och varje gång vi la honom så så blev det bättre...

Hade så gärna velat komma och hälsa på,men vi har fullt upp här nu innan jul och förmodligen har ni oxå det...men efter jul vill vi gärna komma och hälsa på?

/kram

2009-12-07 @ 22:57:22
Postat av: Malin

Visst är det märkligt hur allt liksom tycks hända på en och samma gång?! Hoppas att skrikperioden blir kort och så smidig som möjligt. Det går ju rätt snabbt i början, även om det inte känns så när man är mitt uppe i det.

2009-12-08 @ 10:39:55
URL: http://www.mittlivmittbekymmer.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag rekommenderar verkligen sempers magdroppar.

5 droppar/dag, var perfekt för Hjalle. Hoppas att de blir bättre...

Finns på apoteket.

2009-12-08 @ 12:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0