29/12 Fortsättning

Angående mitt förra inlägg om uppfostran.
Två saker har jag sett som gör mig så förbannad. och samtidigt lite full i skratt.

1. Victor och jag var på ÖB och skulle handla. Vid lösgodiset står det en tjej (7 årsåldern) tillsammans med sin mamma. Mamman plockar godis till hela familjen o säger till flickan att hon får välja tre sorter som hon vill ha. Flickan tar en skopa geléhallon varpå mamman säger: Nej inte såna, dom är inte goda. Ta såna istället (pekar på en annan sort). Då ville jag bara säga till mamman att hon kan ju inte säga till dottern att hon får ta vad hon vill om hon ändå inte får det!

2. Var inne i affären här bredvid och handlade. In kommer en mormor med sina två barnbarn (2 och 4 år). De springer direkt till glassen för mormorn har lovat att de ska få varsin glass. Hon säger åt dem att de får välja vilken glass de vill ha och säger att de kan se sorterna på skylten ovanför. Sen får de vänta tills hon är klar innan de tar glassen. De står där och kivas en stund och storebror öppnar luckan, varpå lillebror skriker det till mormor. Då går mormor fram och slår till det äldsta barnet, men sen var det bra med det och hon frågar om de bestämt vilken glass de ska ha. Då pekar de på någon av de större glassarna och då berättar mormor att de inte får ta så stor glass utan får välja mellan "den och den och den" och pekar på de mindre glassarna.
Återigen ett exempel på usel pedagogik!


Det var allt för nu, nu ska här göras iordning mamma och barn för vi ska åka och handla.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har många åsikter om hur människor behandlar barn..man ser ganska mycket när man jobbar i butik..det är sorgligt..vill bara tala om att jag tycker att du verkar vara en kanon mamma Anna. Jag håller helt och hållet med om dina åsikter..=) Hoppas ni har det bra Kram

2009-12-29 @ 12:57:14
URL: http://gullesandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0