28/12 Julen!

Ja då är julen över och det är inte utan att man kan dra en lättnadens suck. Visst är julen underbar på alla vis men jag tycker samtidigt det är mycket stress både innan och efter. (Victor och jag hade för övrigt ett samtal om det igår, och vi kom väl fram till båda två att jag ibland stressar väldigt mycket i onödan)

Vi hann med att fira på tre ställen, dan före dopparedan var vi hos min farmor och farfar, sen åkte familjen vidare hit för julmat och julklappsutdelning. På självaste julafton var vi i Sibbahult hos Victors familj. Även min familj var ditbjuden ( mamma var dock hos sina föräldrar uppåt landet). Jag hoppas vi kan fortsätta med det och skapa en ny tradition. Det var MYCKET trevligt att ha alla sina nära och kära samlade på samma ställe.

Alla i familjen hade varit snälla i år, det såg vi på julklappshögen. Det var värst vad många paket det blev. Alexander fick bla. en pulka, böcker, pussel och en sandlåda (som visserligen inte är byggd än, men det kommer). Eleonora fick också böcker, pengar och ett par dösnygga skor! (och givetvis är sandlådan hennes också). Jag är av den typen som anser att man inte behöver överösa barnen med leksaker bara för att det är jul. Hellre en slant på sparkontot så vi kan köpa något nytt lite då och då under året istället. Och så blev det =)

En fönsterputsning fick jag av mina svärföräldrar. Det kunde inte kommit i bättre händer, jag avskyr att putsa fönster och har faktiskt inte gjort det någon gång i huset där vi bor nu. Till våren kommer det en firma hit och gör det åt mig, så skönt!

Fika i Lindås hos farmor o farfar


Julklappsutdelning hemma hos oss


Alexander med sin pulka!


Mitt fina halsband! (det står Alexander på andra sidan)


Eleonoras skor!

Julaftons morgon o Alexander vill prova sin pulka!

Han tyckte det var roligare än det ser ut!


Tomten, morfar och Alexander!


Inspekterar spisen


Heidi med pappa och Karin


Alexander och kusin Olle


Helena och Heidi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0