27/4 Tankar

Jag vaknar av ett skrik. Tittar ut och ser att solen har gått upp. Borrar ner huvudet i kudden igen och tänker att om jag ligger riktigt still så kanske Victor vaknar. Hör en suck, någon som går ner för trappan. Det välbekanta plinget från mikron. Alexander skriker fortfarande, jag reser mig upp och ger honom nappen. Hör hur Victor kommer in, "akta dina fötter" och sen det välbekanta ljudet av ett hungrigt barn som klunkar i sig maten. Hinner tänka att jag nog har det bäst i världen innan jag somnar om.

Vaknar till igen, nu är det riktigt ljust. Känner en liten hand som sveper över min rygg. Vänder mig om och möts av ett leende ansikte. Någon som tar tag i mitt hår och drar till. En blöt puss på hakan. Sedan kommer ett skratt. Jag tittar på mitt barn, som tittar tillbaka med nyfikna ögon.
En stunds gullande innan jag lägger mig tillrätta igen. Tittar ner på min mage som har börjat växa. Tänk att det är en till därinne.
Sträcker mig över Alexander och ger Victor en puss.
God morgon, säger han, och jag tänker att jag nog är lyckligast i världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0