18/11 Gjort ingenting-dagen

Natten inatt har varit den värsta sen Alexander föddes.
Lydde Agnetas råd om att inte låta honom äta så länge, vilket resulterade i att han vaknade klockan kvart över tre, fem och kvart över sex. Klockan halv sju ville han inte sova mer, men jag var så trött att jag ignorerade honom tills  hans underbara pappa gick upp och tog hand om honom.
Victor gav honom även maten klockan fem, då jag bad högt till Gud att Alexander skulle somna om.

Denna dagen har alltså gått i lugnets tecken, vi har inte gjort särskilt mycket.
Alexander och Victor har legat på soffan nästan hela dagen och kollat på Galenskaparna, medan jag gjort mindre roliga saker som att ringa försäkringskassan och fylla i Alexanders hälsodeklaration till försäkringen. (tydligen tvunget med en "riskbedömning" när man legat på neonatal, oavsett orsak.)

Pappa Victor och Alexander "tittar" på TV


Imorgon ska vi våga oss in till storstan Kalmar för att börja handla lite julklappar, det är ju bara fem veckor kvar till julafton.


Lillkillen förändras och utvecklas hela tiden, det märks så tydligt. Idag tror jag att jag fick se det första leendet som inte var gaser i magen. Fångade det tyvärr inte på bild, men lyckades fånga det här istället:

En VÄLDIGT arg Alexander.


1 dag gammal
Här är jag jättetrött!

22 dagar gammal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0