11/11 16 dagar

Idag var jag jättepigg på morgonen, jag vaknade vid åtta och ville inte somna om. Mamma och pappa var så snälla och lät mig ligga i deras säng. Dom var jättelata idag, steg inte upp förrän vid halv elva. Då åt jag, medan pappa lagade frukost. Sen kollade vi på TV till klockan ett, då somnade jag. Mamma och pappa ville gå ut och gå med vagnen, men det regnade så mycket så vi struntade i det. Istället åkte vi till Kosta när jag vaknat. Mamma hade tröttnat på sina kläder hon haft när jag låg i hennes mage, så hon ville köpa jeans. Jag  tyckte det var rätt tråkigt att kolla på kläder, så jag somnade i vagnen. Pappa köpte en bok till mig, en sån där som man ska fylla i allt eftersom. Det ska bli kul att läsa den när jag blir stor.

När mamma shoppat klart och fått lite mat i magen åkte vi hem. På hemvägen kom vi på att vi skulle hälsa på farmor och farfar. Där träffade jag deras hundar för första gången, mamma var lite rädd att jag skulle tycka dom var läskiga, men det var dom inte alls! Däremot ville Gözze, den svarta hunden, ta mina strumpor hela tiden. Till slut blev farfar arg på honom, och då slutade han. Efter att jag ätit och gullat massor med farmor åkte vi hem.

Nu har jag sovit hela kvällen, och låtit mamma och pappa vara i fred. Vi får se om jag tänker vara lika snäll inatt!

Här är jag jättetrött!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Vad roligt att få läsa om din liv Alexander!:)

Kram Catrin och Thilda

2008-11-13 @ 00:21:06
URL: http://thildafisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0